Trekantområdets Brandvæsen blev en realitet fra årsskiftet, og i den forbindelse fik brandvæsenet også sit eget logo. Det nye logo har dog ikke været helt billigt: I alt 95.000 kr. har Trekantområdets Brandvæsen betalt for de seks rektangler, som logoet består af. Samtidig har brandvæsenet brugt 250.000 kr. til konsulenter, som har udarbejdet en grundfortælling om brandvæsenet.
Vejle Amts Folkeblad fortæller, at Trekantsområdet Brandvæsen har anvendt konsulenttimer for 250.000 kr. at få samlet trådene i en fælles grundfortælling og vision for de seks beredskaber, som nu er samlet i det nye brandvæsen. Dertil kommer 95.000 kr. til design af et nyt logo, som indtil videre primært anvendes på brevpapir og visitkort, men senere også skal pryde brandvæsenets køretøjer.
Direktøren for Trekantsområdet Brandvæsen, Lars Nordahl Lemvigh, føler, at pengene til både logo og vision er givet godt ud. ”Jeg synes, at resultatet er blevet godt, og grundfortællingen er ganske enkelt den knage, som jeg skal bygge virksomheden op omkring”, siger Lars Nordahl Lemvigh til Vejle Amts Folkeblad.
Beredskabsdirektøren mener også, at brandfolkene har behov for den nye grundfortælling. ”Det er udgangspunktet for overhovedet at holde sammen på organisationen. Internt i organisationen skal grundfortællingen være pejlemærket, der guider vores aktiviteter”, siger Lars Nordahl Lemvigh.