Viking overtager stor autohjælpskontrakt fra Falck

Efter længere tids usikkerhed har Topdanmark nu besluttet, at Viking fra 1. maj 2023 overtager opgaven med at levere autohjælp til forsikringsselskabets kunder. Med over 60.000 kunder, der bruger vejhjælpen årligt, er der tale om en af de største autohjælpskontrakter i Danmark, og det er en kontrakt, som Falck har haft siden 2009.

De seneste måneder har der været stor usikkerhed om, hvilken autohjælpsvirksomhed, der ville få kontrakten med Topdanmark. Før årsskiftet meldte Falcks således internt ud, at man havde mistet kontrakten. Det afviste Topdanmark efterfølgende, og selskabet understregede i januar, at man fortsat forhandlede med Falck og andre.

Nu ligger det dog fast, at Viking overtager kontrakten, som omfatter vejhjælp til de flere end 60.000 kunder i Topdanmark, som årligt gør brug af servicen, og det er en tilvalgsdækning til bilforsikringen.

Stiller kunderne bedre

”Løsningen fra Viking Assistance giver nye muligheder for både at styrke kundeoplevelsen og understøtte vores arbejde med digitalisering og bæredygtighed. Viking Assistance, der er en af de største og førende aktører på vejhjælpstjenester i Norden, stiller vores kunder og Topdanmark bedre”, siger Carsten Elmose, der er privatdirektør i Topdanmark.

”Vi har en stor efterspørgsel på vejhjælp, og derfor skal vi naturligvis også sikre, at vi altid har et attraktivt produkt, som matcher ønsker og behovene hos vores kunder. Derfor ser vi løbende på Topdanmarks leverandøraftale på området, og gennem de seneste måneder har vi haft et større udbud, hvor flere interesserede aktører har budt på vejhjælpsaftalen. Selvom vi har været rigtig glade for Falcks løsninger, så tror vi på, at det nye samarbejde er den bedste løsning. I vurderingen af produktet har vi blandt andet set på kvalitet, kundeoplevelsen, mulighed for løbende produktforbedringer og leverandørens fokus på bæredygtighed”, siger Carsten Elmose.

Mere fleksibel service og bedre onlinebestilling

Viking Assistance bliver ny leverandør på de områder, hvor Falck indtil nu har været leverandør. Det gælder primært autohjælp, men også patienttransport samt hjælp til de kunder, der har valgt at få overvåget deres bil via sporingssystem, så den kan trackes ved tyveri.

Med Viking Assistances løsning bliver det ifølge Topdanmark mere enkelt for kunderne at bestille hjælp online, da deres lokation automatisk kan blive delt, hvis kunden ønsker det. Og når hjælpen er bestilt, får kunder mulighed for live at følge med i, hvornår hjælpen er fremme.

Med det nye vejhjælpsprodukt får kunder også en mere fleksibel service, som matcher behovene i den konkrete situation. Kunden kan udover en “klassisk” bugsering også hjælpes videre på stedet gennem rådgivning fra eksperter over telefonen (phone-fix), eller ved at Viking Assistance sender en mekaniker, der kan reparere bilen med det samme. Det er forventningen, at løsningen vil kunne reducere CO2-udledning på grund af mindre behov for bugseringer.

Annonce