SOS International går ind på det finske marked for autohjælp

Danske SOS International går nu ind på det finske marked for autohjælp og vagtcentralydelser. Det sker gennem købet af Assistance Finland, som driver en landsdækkende vagtcentral og desuden råder over et netværk af 50 lokale autohjælpsvirksomheder. Dermed vil SOS International kunne sælge autohjælpsydelser til forsikringsselskaber og til de bilimportører, som tilbyder mobilitetstjenester.

Assistance Finland samarbejder med forsikringsselskaber og andre virksomheder, som har behov for bugsering og vejhjælp i Finland. Derudover tilbyder Assistance Finland sine kunder mulighed for at bestille bugsering via et nationalt servicenummer. Netværket af bugseringsvirksomheder dækker hele landet og består af næsten 50 lokale leverandører.

“Fusionen afspejler vores kunders krav og den udvikling, der tegner sig på markedet. Vores nordiske og internationale kunder ønsker fleksible løsninger, der dækker hele Norden via ét kontaktled, som har integrerede it-platforme, og som er tilpasset de enkelte lokale markeder med samme høje serviceniveau overalt. Det får de nu i endnu højere grad”, siger adm. direktør i SOS International AB, Anders Söderberg.

Anders Söderberg understreger, at SOS International ikke fraviger princippet om frit leverandørvalg. “Som 100 % B2B-baseret outsourcing partner har vi stærkt fokus på loyalitet og neutralitet. Vores white label-løsninger er skræddersyet præcis efter kundernes ønsker. Vi ønsker ikke at eje bugseringskøretøjer, og hvis kunden ønsker en bestemt bjærgningsleverandør, står intet i vejen for dette”, siger Anders Söderberg.

Fusionen cementerer SOS Internationals position på det finske marked, men den giver også Assistance Finlands lokale bugseringsselskaber bedre adgang til et voksende internationalt marked for vejhjælp. Det bekræfter Sten-Eric Sjöberg, som er administrerende direktør i Finlands største bugseringsfirma, Hinaus Sjöberg. Han er ikke i tvivl om, at sammensmeltningen af de to assistancevirksomheder vil kaste mange fordele af sig.

”En umiddelbar gevinst er, at dobbelte arbejdsgange kan elimineres. Men først og fremmest vil fusionen gøre det samlede assistanceprodukt til det mest omkostningseffektive og værdiskabende på markedet. En undersøgelse blandt kunderne har vist et utvetydigt ønske om at have én leverandør, der kan varetage hele forløbet i skadehåndteringen. Det er der blevet lyttet til, og kunderne får nu den service, de ønsker, på den måde de ønsker den”, siger Sten-Eric Sjöberg.

Annonce