En del af Falcks autohjælpsopgaver i Danmark skal fremover varetages af det nyoprettede Redning Danmark, der består af 20 stationer, som tidligere var en del af Dansk Autohjælp. Falck skal fortsat udføre størstedelen af autohjælpsopgaverne selv, men medarbejdere fra Falcks sværvognsforretning flytter fra Falck til Redning Danmark. Redning Danmark overtager desuden opgaver fra andre underleverandører, som Falck i dag benytter.
Redning Danmark blev en realitet tidligere på måneden, hvor en række autohjælpsstationer forlod Dansk Autohjælp, efter at deres kontrakter med selskabet var udløbet. Redning Danmark har understreget, at selskabet ikke vil sælge abonnementer direkte til privatkunder, men at man i stedet vil indgå aftaler med erhvervskunder. Og nu er Falcks så blevet kunde hos Redning Danmark.
“Vi har haft et ønske om at få én samlet aftale med en aktør, som i fremtiden kan matche den høje kvalitet, erfaring og faglighed, som Falck er kendt for. Disse ønsker opfylder aftalen med Redning Danmark. Organisationen er landsdækkende, og stationsejerne kendt for at levere professionel vejhjælp”, siger Lars Vester Pedersen, der er direktør for Falcks assistanceaktiviteter i Norden.
Lars Vester Pedersen fortæller, at Redning Danmark med aftalen vil overtage en række opgaver fra andre underleverandører. Men aftalen betyder samtidig, at medarbejdere fra Falcks sværvognsforretning flytter fra Falck til Redning Danmark, der i dag har ca. 180 medarbejdere.
“Vi ser frem til at byde disse medarbejdere velkommen i Redning Danmark. De kommer med en erfaring og en faglighed, der matcher vores reddere perfekt. Vi er naturligvis meget glade for, at Falck har valgt os. Vi er stolte af i fremtiden at skulle løse opgaver for Falck”, siger Uffe Dalsgaard, der er adm. direktør i Redning Danmark.