Forsikringsselskabet Gjensidige har nu valgt navnet til de autohjælpsaktiviteter, som selskabet tidligere på året overtog fra Falck i Norge, Sverige, Finland, Estland og Litauen. I de fem lande vil Gjensidige anvende navnet RedGo, og processen med at udskifte køretøjernes design, uniformerne osv. er nu sat i gang.
Falck tjente næsten 700 mio. kr. på at sælge alle koncernens autohjælpsaktiviteter udenfor Danmark til forsikringsselskabet Gjensidige.
Gjensidiges nye autohjælpsforretning har fået navnet RedGo, og den kommer til at bestå af 370 stationer med 1.400 køretøjer. RedGo forventer at yde ca. 280.000 assistancer om året.
”Navnet RedGo har ikke i sig selv en betydning, men man kan sammenligne det med Netflix, som er et sammensat ord, der giver associationer til virksomhedens aktiviteter. RedGo giver associationer til autohjælpskøretøjernes velkendte røde farve samt mobilitet. Desuden kan navnet anvendes på mange forskellige sprog”, fortæller Per Christian Werenskiold fra Gjensidige.