Ved årsskiftet mistede SOS Dansk Autohjælp endnu en station, da stationen i Tappernøje forlod autohjælpskoncernen. Ifølge stationsejer Jes Varming er baggrunden en utilfredshed med, at SOS Dansk Autohjælp ”er hoppet med på discountbølgen” og at der er opstået store problemer med at stå inde for kvaliteten.
SOS Dansk Autohjælps stationer er selvstændige selskaber med lokale stationsejere, der udfører autohjælpsopgaverne for SOS Dansk Autohjælp, som i dag er ejet af SOS International.
I 2017 valgte 18 stationsejer at forlade SOS Dansk Autohjælp i protest mod en ny struktur, og de dannede samtidig det nye samarbejde Redning Danmark. Og nu er det så stationen i Tappernøje, som fra årsskiftet har forladt SOS Dansk Autohjælp.
Stationsejer: Vores serviceniveau er revet i stykker
I et opslag på Facebook fortæller stationsejer Jes Varming om baggrunden:
”Det er med vemod, at vi forlader de gule og dermed Dansk Autohjælp. Det er samtidig i min optik helt galt, at vores koncern er hoppet med på discountbølgen. Vi var med vores daværende kendte svane (Dansk Autohjælps tidligere logo, red.) et stort plus for kvalitet i vores kunders øjne. I dette nye setup er det for mig ikke muligt at vide, hvad mine drenge laver, og hvilken kvalitet og mangel på samme, der foregår. Jeg blev rasende over, at vores så fantastiske serviceniveau blev revet i stykker. Vi er flere, både nuværende og tidligere kollegaer, der mener, at vores forretning er blevet saboteret, og der må være nogle personer i denne organisation, der har en dårlig smag i munden. I min optik er det mangel på empati og pædagogisk opførsel fra flere sider overfor en masse familier, der har grundlagt denne organisation”.
SOS Dansk Autohjælps lokale aktiviteter videreføres i andet regi.